Cs.M.É.K. kérdőív #1 – a felmérés vázlatos értékelése (2013.12.21-i állapot)

Fél évvel ezelőtt tettük fel a honlapra a kérdőíves felmérést, hogy tájékozódjunk  Kamaránk tagsága közérzetéről, és az eredmény alakulását folyamatosan közreadjuk. Ígéretünkhöz híven értékeljük a válaszokat. Ennek aktualitását az adja, hogy az első fél éves, talpra állással eltelt időszakot követően lehet a jövőbeni feladatokra koncentrálni; a tagság visszajelzését a CsMÉK Elnöksége figyelmébe ajánljuk. Természetesen, mint minden értékelést, ezt is lehet vitatni, persze meg is lehet erősíteni egy-egy megállapítást (tegyétek is a hozzászólásokban, hogy ha …!). Annál is inkább, mert ez csak egy szerkesztőségi értékelés, nem pedig egy profi szociológiai dolgozat. (kérdőíves felmérés eredménye itt). Lássuk a medvét:

1167 megtekintés és 54 kitöltés (ill. két táblázatban 28 és 24 db) történt a fél év alatt. Ez a tagság mintegy  20%-a (10 %-a); Ez már  értékelhető  visszajelzést ad a közhangulatról.  Az egyszerűség kedvéért – no meg a tudományosság látszatának elkerüléséért  – „tagságot” fogalmazunk „kérdőívet kitöltők” helyett –tulajdonképp joggal.

A tagság 65%-a !!! katasztrofálisnak ítéli meg önmaga közérzetét; a döbbenetesen egyöntetű válaszban az építész szakma végletes válsága tükröződik (nem pedig magánéleti problémák). Mindenesetre figyelmeztető az új kamarai vezetésnek, hogy a tagok egzisztenciális problémáival kiemelt helyen foglalkozni kell. A Kamara helyzetének általános megítélésének kérdésében abszolút többségben vannak azok, akik úgy fogják fel, hogy  a mi kamaránk a szakmai boldogulásunk egyik fontos eszköze; végső soron mi határozzuk meg, hogy mit és hogyan csináljon (57%).  Ehhez képest jóval kisebb   a humorosan-, a cinikusan-, és a keserűen fogalmazók aránya ebben a kérdésben (21, 14, és 7 %).  Viszont nagy  a szórás a tagság körében a Kamara jövőbeli feladatairól. E szerint egyenlő arányban a legfontosabb elvárások a kamarától a szakmai információk és továbbképzés szervezés, a piaci információkhoz és munkalehetőségekhez segítés , továbbá  az ügyfélbarátabb ügyintézés (26-26-26%). Értékelhető igény, de kevésbé fontos  kérdés a tervezési díjszámítás (17%), az etikai kérdések megoldása (15%) és a közösségi rendezvények (kiállítás, utazás) szervezése (15%) a tagság számára.

Ugyanakkor a CsMÉK gondokért egyértelműen a teszetosza régi vezetést teszik felelőssé a kollégák (79%).

Sorrendben leginkább  a szakma presztízsével  (68%),  az anyagi  problémákkal,  (67%), a politikából adódó bajokkal  (63%) a munkakörülményekkel  (57%), a személyes problémákkal ( 54%) van komoly gondja van a  tagságnak.

Mindebből következik, hogy kiemelt  vezetőségi célkitűzés kell legyen a CsMÉK stratégiájában – a kamarai szolgáltatások színvonalának emelése mellett  – a szakmagyakorlás problémái megoldásának elősegítése, a sokszínű információszolgáltatás megteremtése, továbbá a szakma presztízsének visszaállítása az őt megillető helyre.

– a szerkesztőség (TI, NI) –

Advertisements

Egy gondolat “Cs.M.É.K. kérdőív #1 – a felmérés vázlatos értékelése (2013.12.21-i állapot)” bejegyzéshez

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT! a rövid vélemény is vélemény! Kérlek írd le! (csak a durván sértő szövegek kerülnek moderálásra)

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s