A Csongrád Megyei Építész Kamara Stratégiája – vitaanyag

A Csongrád Megyei Építész Kamara Stratégiája 

tervezet/vázlat

1.  Stratégia:[1] a cselekvések egy hosszabb távú terve egy bizonyos cél elérésé érdekében, ami gyakran maga a „győzelem”, vagy a probléma megoldása. Nem taktika és nem is azonnali akció, mivel a stratégia a cselekvések és azok végrehajtásához szükséges erőforrások biztosítását időben kiterjedten gondolkodva tervezi meg.

2,  A tervezet/vázlat alapja:[2] a legfrissebb és legaktuálisabb információk.

3. A Stratégia  vázlata:

3.1. A CsMÉK legfontosabb feladatai: (a honlapon lezajlott közvélemény-kutatás alapján): A szakma presztízsének visszaállítása az őt megillető helyre/   A szakmagyakorlás problémái megoldásának elősegítése/   A kamarai szolgáltatások színvonalának emelése/    Sokszínű, folyamatos információszolgáltatás biztosítása.  

Milyen eszközökkel érhető ez el?  Mit vár a Tagság/Mit adhat a Kamara a befizetett tagdíj fejében? (Pl.: egzisztenciális segítség/ támogatott kötelező továbbképzés/ jogszabályfigyelés/   tagság-barát ügyintézés/  piaci pozícióink javítása direktebb módon)

3.2. Kommunikáció: Egységes, következetes és tudatos kommunikáció nélkül szakmánk (és Kamaránk) esélytelen szembenézni az új kihívásokkal és betölteni feladatát. Ezért szükségünk van egy 2017-ig kidolgozott, „alulról építkező”, átfogó szakmai Stratégiára, annak szervezeti, működési, tartalmi és finanszírozási részeivel együtt.

3.3. Szakmai összefogás: Társszakmák (mérnökök, művészek és egyéb gondolkodók) összefogása, egységes fellépése megsokszorozhatja erőnket.

3.4. Érdekképviselet: A döntéshozói kör (építtetők, vezetők, politikusok) megismerése, majd meggyőzése: az építészeti minőség és a tervezési díj nem lehet fordított arányú! (azaz ne az árverseny döntsön!)

3.5. Nyilvánosság: A Kamara működése nyilvános.  Cél az átlátható, tisztességes működés. A Kamara vezetése törekszik arra, hogy a nyilvánosság csak a legszükségesebb mértékben, arányos módon és csak indokolt esetben korlátoztassék.

3.6. Egyéb teendők: Közönségkapcsolat, környezetkultúra terjesztése, rendszeres „klub”-találkozások szervezése (kibeszélés, csapat-erősítés), stb.

2014. január 20.

Szemerey Márta sk. alelnök


[1] A szót eredetileg a hadászatban használták, a háború megnyerésének művészetét, a seregek mozgatását és ellátását jelentette. Alakja a görög stratēgos szóból ered. Mára a szó jelentése sokkal szerteágazóbb (Wikipédia).

[2] a) Kamaránk honlapján történt közvélemény-kutatás eredménye; lásd itt: https://csmek.wordpress.com/2013/12/21/cs-m-e-k-kerdoiv-1-a-felmeres-vazlatos-ertekelese2013-12-21-i-allapot/

b) Talmácsi István elnökségi tag 2013. nov. 18-án írt előzetes stratégia-koncepciója; lásd itt: CsMÉK Kommunikációs Stratégia – Koncepció

c) Nyolc budapesti építész kolléga által 2013. dec.1-én a MÉK megújult Vezetőségének címzett és az Építészfórumon olvasható levele alapján; lásd itt: http://epiteszforum.hu/nyilt-level-a-magyar-epitesz-kamara-reszere

Reklámok

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT! a rövid vélemény is vélemény! Kérlek írd le! (csak a durván sértő szövegek kerülnek moderálásra)

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s